7 tipů jak snížit bez větší námahy kalorický příjem

Většina lidí se nejvíce bojí toho, co vše si při hubnutí budou muset odepřít a taky mají obavy z příliš radikálních změn ve svém jídelníčku. Pokud k těmto lidem také patříte, tak nezoufejte. Připravila jsme por vás pár tipů, jak snížíte svůj kalorický příjem bez nutnosti nějakých radikálních změn nebo vyloučení určitých potravin z jídelníčku…

1. Vyměňte nápoje plné cukru za jejich dietní verze

Pijete často a rádi sladké nápoje? Nedovede si život bez nic představit? Ani nemusíte. Jen vyměnte jejich klasické verze za ty dietní. Tedy místo klasické coly, sáhněte po cole zero či light. Místo klasického energiťáku kupte jeho light verzi apod. Případně můžete využít i různé sukralozové či stéviové kapičky a ty nakapat do vody a vyrobit si tak vlastní drink bez kalorií…

2. Vyměňte klasické tyčinky za proteinové

Nejen tyčinky, ale i palačinky jsou zdravěji a s proteinem

Ani proteinové tyčky většinou nepatří mezi ty nejdietnější a nejzdravější jídla. Avšak pokud se nechcete svých oblíbených sladkých tyčinek a sušenek vzdát, josu dobrou variantou jak ušetřit kalorii,v některých případech i část sacharidů a tuků a dostat do těla nějaké ty bílkoviny navíc. U proteinových tyčinek si však vždy pozorně čtěte složení. Existují totiž kaloričtější, cukrovější a tučnější varianty (např. od Nutrendu), které mají prakticky stejné hodnoty jak klasické tyčinky (a protein navíc) a pak existují zdravější a více macro-friendly varianty s menším obsahem cukrů, tuků i kalorií. Z těch můžu doporučit např. Mybar zero od Myprotein, Questbarky nebo Carb killy.

3. Vyměňte klasické kupované chipsy za vlastnoručně upečené/proteinové

Pokud vám tyčinky a sladkosti nic neříkají a naopak preferujete slané neřesti jako třeba brambůrky tak nezoufejte – i pro vás mám řešení. Klasické brambůrky jsou většinou plné tuku a díky tomu jsou velmi kalorické a nezdravé. Můžete si však vyrobit vlastní a to jak z bramborů, tak třeba batátů, červené řepy, mrkve… Meze se nekladou. Stačí zeleninu nařezat na tenké plátky, osolit a okořenit a šoupnout do trouby. Pokud chcete můžete přidat trochu oleje, ale já to takhle dělám i bez něj a výsledek je vždy perfektní. Jestli se vám však do kuchtění nechce nebo spěcháte, máte ještě jednu možnost. To jsou proteinové chipsy s minimem tuků i cukrů, v Čechách je pokud vím bohužel seženete pouze po internetu (a nejsou zrovna nejlevnější), ale nic vám nebrání v tom si udělat zásoby.

4. Přestaňte při pečení používat olej/ “smažte” na vodě

Batáty se dají skvěle upéct i bez oleje

Znám spoustu lidí, kteří při přípravě masa používají olej, i když jde maso chutně a stejně efektivně připravit na vodě. Když se jich zeptám proč, tak mi většinou odpoví “protože se to tak prostě dělá”. Protože něco dělala vaše babička nebo maminka neznamená, že to musíte dělat taky. Samozřejmě je pravda, že vás pár kapek oleje nezabije ale proč byste je tam sakra dávali, když nemusíte? Navíc kapky se nasčítají a dohromady už vám nějaké ty kalorie a tuky dají. V chuti masa dělaném na oleji nebo na vodě navíc není žádný rozdíl. A pokud chce člověk hubnout, tak rád ušetří kalorie kdekoliv to půjde, obzvlášť v případech, kdy se kvůli tomu nebude muset moc omezovat. A tohle je přesně ten případ.

5. Vyměňte klasický bílý jogurt za řecký jogurt/Skyr

Klasické bílé jogurty většinou mají více tuku (a ty s 0,1% tuku apod. příliš nedoporučuji, je to prakticky jen voda a chemikálie) a sacharidů – tedy i více kalorií. Pokud místo nich sáhnete po řeckém jogurtu či Skyru, tyhle kalorie můžete snadno ušetřit. To se samozřejmě týká především neochucených variant. Pokud vám neochucený jogurt nechutná, stačí do něj přidat ovoce či sladidla. Avšak i pokud nestíháte nebo se s tím prostě nechcete “párat”, můžete sáhnout i po oslazených variantách řeckého jogurtu a Skyru. Budou samozřejmě kaloričtější a mít více sacharidů než ty neochucené, ale pořád je to lepší než třeba nějaká Jogobella nebo Florian.

6. Používejte místo cukru stévii nebo umělá sladidla

Tady je to podobné jako u oleje, jen proto, že něco používala vaše babička či maminka neznamená, že to musíte používat taky. Proto při pečení, vaření či ochucování nápojů začněte místo cukru používat stévii nebo např. sukralozu, které nemají žádné kalorie.

Stévii ať už v tekuté či sypké formě pořídíte ve většině supermarketů v dia oddělení či oddělení se zdravou výživou a sukralózové kapičky se dají koupit na internetu. A rozdíl oproti cukru prakticky nepoznáte (obzvlášť u sukralózy). Navíc stévie i sukralóza mají daleko větší sladivost než cukr, takže stačí opravdu pár lžiček či kapiček na oslazení celé velké buchty či barelu vody.

7. Další proteinové varianty normálních potravin…

Vlastnoručně vyrobenými muffiny se dá také “ušetřit” spousta kalorií

Nejenom tyčinky a chipsy můžete sehnat v proteinové variantě. Lze koupit i palačinky, pudingy či zmrzliny a jistě ještě spoustu dalších výrobků. Všechny mají společné to, že mají méně kalorií a příznivější rozložení makroživin než jejich klasické varianty. Ovšem u všech však musíte počítat s vyšší cenou, která se v poměru cena-výkon už nemusí zastak vyplatit. Avšak pokud máte málo času, jste ochotní si připlatit a toužíte po tom zhubnout s minimem změn, určitě se vám podobné výrobky vyplatí.

Při hubnutí či tvarování postavy je strava jednoznačně to nejdůležitější. Pokud si v kuchyni nevíte rady a dochází vám nápady co vařit, vyzkoušejte můj nový e-book.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top