Zdravá zmrzlina ze dvou ingrediencí

V létě to chce něco osvěžujícího a chladného, jako třeba právě zmrzlinu. Ty kupované jsou ale většinou plné cukru a do zdravého životního stylu se úplně nehodí. A proto je vždy nejlepší řešeni si udělat vlastní zmrzlinu doma!

Možná už jste měli čest s mými promakanějšími zmrzlinovými sandwich sušenkami či opět velmi rychlou tvarohovou zrmzlinou. Teď tu však mám něco i pro milovníky svěžích, ovocných chutí!

Na tuhle krásku budete potřebovat jen dvě ingredience – zralé banány a mražené lesní ovoce. Příprava je blesková – vlastně jen stačí vše rozmixovat dokupy. Takže neváhejte a ihned se také do receptu pusťte!

Ingredience (na 2 porce):

  • 3 zralé,střední banány
  • 300g libovolného mraženého lesního/zahradního ovoce (lze použít i čerstvé ovoce, to je však třeba předem společně s banánem zamrazit)

Postup:

Každý z banánu nakrájíme na 3-4 špalíčky, vložíme do uzavřeného pytlíčku a necháme na 2-3 hodiny zamrznout v mrazáku. Pokud už máte zásobu zamraženým banánů, které chcete použít, doporučuji je na 10-15 nechat venku trochu roztát, aby nebyly příliš tvrdé. Jestliže používáte čerstvé lesní ovoce, nechte ho s banánem rovněž zamrazit.

Po 2-3 hodinách banán vyndáme z mrazáku a společně s lesním ovocem ho vložíme do větší misky.

Celou směs pak jednoduše s pomocí ručního mixéru pečlivě rozmixujeme, dokud nám nevznikne zmrzlinová hmota, jako vidíme na obrázku.

A hotovo! Přeji dobrou chuť 🙂

Vyzkoušejte i další varianty:

Pokud chcete zmrzlinu použít jako svačinku, doporučuji vám do ní přidat ještě bílkoviny a/či tuky, jinak vám po ní velmi rychle vyhládne. Tahle zmrzlina se totiž skládá prakticky čistě jen ze sacharidů. Přidáním bílkovin a/či tuků snížíte její glykemický index, díky čemuž se budete cítit déle sytí. Vyzkoušet můžete např. moje oblíbené kombinace :

  • přidejte 2-3 PL kokosového mléka -> zmrzlina bude mít krémovější konzistenci
  • přidejte vanilkový (či jiný protein) -> zvýšíte počet bílkovin ve zmrzlině
  • přimíchejte kousky hořké, vysokoprocentní čokolády
  • přidejte oříškové máslo (obzvlášť mandlové chutná v této kombinaci skvěle)

MAKRA (na jednu porci): KCAL:220,5 B:4 S:46 T:1

Líbí se Vám moje recepty a chtěli byste jich ještě více? Vše hezky přehledně v jednom souboru? A k tomu navíc tipy a rady, týkající se zdravého stravování? Tak neváhejte a objednejte si můj e-book:

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top