Shaun T – Insanity recenze

Insanity je jeden z nejtěžších workoutů, jaké jsme kdy zkoušela. A jeho autor Shaun T ho taky proklamuje jako jeden z nejúčinnějších, pokud toužíte po tom se zbavit nechtěného tuku. Shaun slibuje, že vás dostane do nejlepší formy vašeho života a to údajně za pouhé 2 měsíce (+ jeden recovery week mezi těmito měsíci) a to při cvičení 30 – 45 minut denně (v prvním měsíci má většina workoutů okolo 30 minut, v druhém už právě okolo těch 45 minut). Název tohoto workoutu – Insanity zcela odpovídá tomu, co budete celou dobu provozovat a co po vás Shaun bude chtít. Opravdu je to dost šílené a občas jsem měla pocit, že mi moje srdce snad pukne nebo padnu vysílením… Ale stojí to za to. A když to celé zmáknete, můžete si říct, že jste fakt dobří a radovat se z lepší fyzičky a nového těla.

Celý cvičební plán stojí na principu maximálního intervalového tréninku – cvičíte v extrémní tepové frekvenci okolo 3-4 minut a poté máte na 30 sekund pauzu a zase dokola. Je to v podstatě převrácený klasický HIIT trénink. A je to taky ještě o stupínek těžší než klasické HIIT… Ale nebojte, Shaun vás bude celou podporovat a na cvičení nebudete sami – Shaun má sebou v tělocvičně několik dalších lidí. Někteří z nich jednou doslova jak stroje (až si říkáte, jak to vůbec můžou zvládat) a jiní modifikují. Avšak i přestože jsou ve videiích modifikující, třeba modifikace klasických ale i různých pokročilých kliků tu chybí (takže tu si prostě musíte vymyslet sami) a i u některých dalších cviků by podle mě bodly větší modifikace pro méně zdatné cvičence…

Samotné cvičení začíná videem nazvaným Fit test, který se cvičí každých čtrnáct dní. V tomto videu dostanete za úkol provést několik cviků při určitém časovém limitu a budete si zapisovat, kolik jste jich zvládli. To vám pak umožní porovnat každé dva týdny výsledky a vidět, jak se vaše fyzička zlepšila. 

Jinak cvičební program sestává z několika videií, která se každých pár dní opakují. Videa jsou zvlášť pro první měsíc, zvlášť pro druhý a je i jedno speciální video pro recovery week, avšak jak se sami přesvědčíte, tak úplně recovery to nebude a zapotíte se i tak. Každé video bývá zaměřeno trochu specificky – plyometrický trénink, protažení, kardio a síla, čisté kardio a kardio brišáky (viz. tabulka níže). Ale budťe si jistí, že všechny videa (snad až na ty protahovací) vám dají pořádně zabrat. 

Nutno říct, že cvičení je však celou dobu převážně kardio. Díky různým výskokům z dřepu, bláznivým výpadům apod. je určitě dobré i na nohy (obzvlášť když jsme to cvičila jako začátečník bez většího množství svalů na nohou, tak mě ty nohy několik dní potom pořádně bolely), ale pokud hledáte spíš posilovací trénink, tak Insanity určitě není pro vás. Třeba ruce nebo ramena podle mě hodně zanedbává

Cvičební plán pro Insanity:

A jaký pocit mám z Insanity já? Už je to víc jak rok, co jsem tohle absolvovala ale upřímně můžu říct, že na Insanity nezapomenu nikdy. U psaní tohoto článku jsem prolítla pár videí a nechápu, jak jsem to tenkrát s takovou váhou (byla jsem asi o deset kilo těžší než teď) a fyzičkou mohla dávat. No a nějak jsme to dávala… Respektive u každého nového videa jsem měla pocit, že když ho cvičím poprvé a podruhé, tak se většinu času spíš vydýchávám a snažím neomdlít a nevzdat to. Ale nevzdala jsem to a byla lepší a lepší, až jsme zvládala všechny videa odcvičit téměř na 100% (samozřejmě jsme cviky třeba nedělala tak rychle a hluboko, ale prostě vydržela bez pauzy a na to sem byla moc hrdá). A právě to se mi moc líbilo, člověk viděl ten pokrok a to především na své fyzičce. Týden od týdne to bylo lepší a lepší a to mě neuvěřitelně těšilo.

Co se týká mé postavy, tak tam určitě také byly znát změny. Zhubla jsem pár kilo (tuším tři) ale na mé postavě to bylo vidět hodně. Největší zlepšení však vidím právě v té fyzičce, která šla díky Insanity hoooodně nahoru.

Když se na to dívám zpětně, myslím, že existují lepší workouty. Tohle je prostě téměř čistě kardio a já už kardio nemám moc ráda. Preferuju spíše silový trénink, takže nyní bych volila spíše třeba něco od Boba zaměřené spíše na sílu. Ale na hubnutí je Insanity určitě skvělé a i pokud netoužíte příliš hubnout, ale chcete hlavně zlepšit kondičku, tak určitě běžte do toho. Myslím, že lepší program na zlepšení kondičky takhle na doma neexistuje…

Hodnocení: 80%

Potřebná výbava: v podstatě žádná, ale doporučuju mít po ruce něco na pití a ručník taky příjde vhod

Obtížnost: pokročilí (já se do toho pouštěla jako pokročilejší začátečník, to je taky možné ale počítejte s tím, že vám to dá pěkně zabrat a některé cviky si zřejmě budete muset upravovat)

Komu program doporučuju: – pokud hledáte něco na hubnutí

– pokud máte rádi kardio (a pokud máte rádi brutální kardio, budete se vám to moc líbit)

– pokud hledáte workout, který především zlepší vaši fyzičku

– pokud jste pokročilí cvičenci a Jillian už vám přijde nudná nebo moc jednoduchá

Výhody: -tenhle cvičební program neuvěřitelně zlepší vaši fyzičku

– každý workout je obtížný a každý workout je velká výzva, určitě se nebudete nudit

– Insanity se doporučuje i těm, kteří se zasekli ve své snaze shodit váhu, tento program by vám měl pomoci znovu nakopnout tělo

– Insanity určitě ocení i ti, kteří touží po posílení stehen či zadku

Nevýhody: -workout je opravdu hodně zaměřený na kardio, chybí mi tu silové cviky

– některé cviky postrádají modifikace pro méně zdatné cvičence, už se předpokládá, že byste měli být na “vyšší úrovni”

– pokud jste začátečníci, tenhle workout není nic pro vás

U hubnutí či tvarování postavy je strava ještě důležitější než samotné cvičení. Pokud si v kuchyni nevíte rady a dochází vám nápady co vařit, zkuste můj nový e-book.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top